finaballerina.blogg.se

En inspirationsblogg för inredning i alla dess former.

Spegel, spegel på väggen där

Publicerad 2013-04-15 20:37:56 i Allmänt,

 
Jag har ett tag varit helt förälskad i spegeln nedan från Gubi. Den är helt fantastisk fin och lika fantastisk dyr.
Detta är en nyproduktion av en spegel som ursprungligen designades på 1950-talet av Jaques Adnet tillsammand med Hermés. Spegeln är som ett smycke och hänger som ett halsband på den vita väggen. Dess anrika förflutna och det faktum att man nyproducerat dessa med gamla metoder gör inte att man blir mindre intresserad av att lägga tassarna på den...

 
 
(bild från http://www.achica.com)

...men! Det finns såklart budgetalternativ för den som inte har 5000-7000 kr att spendera på ett väggsmycke (även fast det enligt min åsikt är helt värt det! Jag kan gott leva med en tjock-tv ett tag till om jag istället köpte spegeln ovan..).
 
Fantastiska House Doctor har gjort en lite mindre variant av en rund spegel vid namn Bolina,
och även Åhlens har gjort sin tolkning av den fina Gubi-spegeln enligt bilden nedan.
En mindre spegel skulle duga för ett tag och jag tycker det finns fina och bra alternativ för Gubi-spegeln. Dock utan den sköna lyxkänsla som Gubi-spegeln utstrålar.
 
 Åhléns, 199:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela